Om Diodtuning.se
- Diodtuning är baserat i Västmanland och strävar efter att erbjuda högkvalitativa produkter och en utmärkt kundservice.
- För att kontakta oss, vänligen skicka ett mail till Info@diodtuning.se med dina frågor eller ärenden, och vi återkommer till dig så snart som möjligt.
Beställning
- När din beställning är genomförd kommer en orderbekräftelse att skickas till den e-postadress du angav vid köpet.
- Bekräftelsen innehåller detaljer om produkter, priser samt fakturerings- och leveransadress.
- Vid upptäckt av fel i orderbekräftelsen, vänligen kontakta oss omedelbart via e-post på Info@diodtuning.se.
Leverans
- Vi strävar efter att leverera dina produkter inom 1-4 arbetsdagar.
- Beställningar som läggs under helger skickas först på måndagen.
- Vid eventuella förseningar utan förvarning, kontakta oss på Info@diodtuning.se.
- Vi förbehåller oss rätten att debitera kunder för uteblivna paket eller vid frånvaro vid leverans.
- Vi erbjuder leverans till ombud eller via företagsfrakt.
- Vid val av företagsfrakt sker ingen förhandsavisering, och någon måste vara tillgänglig mellan kl. 07:00-16:00. Denna tjänst har en avgift på 99 kr.
- Vid val av ombudsleverans skickas en avisering via e-post och sms till de kontaktuppgifter du angett i din order. Denna tjänst är alltid kostnadsfri.
- Vid ohämtade paket debiterar vi för returfraktkostnaden plus en administrationsavgift på 195 kr.
Priser
- Alla priser i vår butik anges i SEK och inkluderar 25% moms.
- Vi förbehåller oss rätten att justera priserna vid leverantörsprisförändringar eller feltryck i prislistan.
Ångerrätt
- Enligt lag har du som kund en ångerrätt på 14 dagar från det att du mottagit din beställning.
- För att utnyttja ångerrätten, kontakta oss via e-post på Info@diodtuning.se och ange dina uppgifter.
- Produkterna bör returneras inom 14 dagar från meddelandet om ånger.
- Du ansvarar för returfrakten och produkterna bör vara i oskadat skick och i originalförpackning.
Reklamation och Klagomål
- Kontakta oss omedelbart om du upptäcker att produkten är skadad eller felaktig vid mottagandet.
- Klagomål om skadade eller felaktiga produkter måste göras inom 24 timmar från mottagandet av paketet.
- För att reklamera en produkt, kontakta oss via e-post på Info@diodtuning.se och ange dina uppgifter och en beskrivning av felet.
Ansvarsbegränsning
- Vi tar inte ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av användningen av våra produkter.
- Vi accepterar inte heller ansvar för förseningar eller fel som beror på omständigheter utanför vår kontroll.
Produktinformation
- Vi förbehåller oss rätten till eventuella tryckfel på vår webbplats.
- Vi kan inte garantera exakt återgivning av produkternas utseende på grund av olika skärminställningar och fotokvalitet.
Personuppgifter
- Genom att handla hos Diodtuning.se accepterar du vår dataskyddspolicy och behandling av dina personuppgifter.
- Vi samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning.
- Diodtuning.se är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter och behandlar dem för att hantera din beställning samt vid önskemål om nyhetsbrev eller kampanjer.
Ändringar till Villkoren
- Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa villkor, och eventuella ändringar kommer att publiceras på vår webbplats.
Tvist och Lagval
- I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
- Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
- Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.